0546 480 180

Niet alle schades kunnen afgehandeld worden met alleen een schadeformulier of een telefoontje naar uw tussenpersoon of verzekeraar. De verzekeraars krijgen regelmatig te maken met forse of complexere schades. Bij deze schades worden experts ingeschakeld. De experts komen bij u langs om de schade vast te stelen. Wanneer komt er nu eigenlijk een schade-expert langs? En wat doet een expert precies? Deze vragen zullen we verder behandelen in dit artikel.

Wanneer komt er een schade-expert?

Een expert word meestal ingeschakeld bij een inboedelverzekering, opstalverzekering en woonverzekeringen. Hierbij spelen de oorzaak en de hoogte van het schadebedrag een grote rol. Ook bij autoverzekeringen wordt vaak een expert ingeschakeld. Afhankelijk van de leeftijd van de auto en het schadebedrag wordt bekeken of het inschakelen van een expert noodzakelijk is.

Het kan natuurlijk voorkomen dat een verzekeraar ook bij een minder forse schade een expert langs stuurt. Bijvoorbeeld als het niet mogelijk is om op basis van de verstrekte gegevens een goed beeld te krijgen van hoe de schade is ontstaan. U kunt er zelf voor zorgen dat de verzekeraar op basis van de door u verstrekte gegevens de schade zo goed mogelijk kan beoordelen. Dit doet u door de gegevens op het schadeformulier zo nauwkeurig mogelijk in te vullen en foto’s, aankoopbewijzen (bonnetjes) of een gespecificeerde offerte mee te sturen naar uw tussenpersoon of verzekeraar.

Wat doet een schade-expert precies?

Een schade-expert komt langs om het uiteindelijke schadebedrag vast te stellen. De expert doet onderzoek naar de omvang en de oorzaak van de schade en de te nemen maatregelen om de schade zo snel mogelijk te op lossen. Daarnaast controleert de expert of u conform de polisvoorwaarden heeft gehandeld en begeleidt u verder in het schadetraject. Wanneer de expert en u het eens zijn over de vaststelling van de schade wordt het rapport naar uw verzekeraar verzonden voor verdere afhandeling.

Heeft u een schade opgelopen en wilt u deze laten repareren? Neem dan eerst contact op met de schade afdeling van Stopel om te vragen of er een expert nodig is om de schade te beoordelen. Als u de reparatie al heeft laten uitvoeren, is het namelijk voor de schade-expert niet meer mogelijk de schade te beoordelen en loopt u het risico dat de verzekeraar geen vergoeding uitkeert.

Heeft u vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan telefonisch via 0546 – 745 203 of per e-mail: schade@stopel.nl.

Meer artikelen

Contactformulier

Onderdeel van

Over ons

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag
08:30 tot 17:00 uur