0546 480 180

Mijn naam is Mark van Zomeren, 35 jaar en sinds begin 2017 werkzaam bij Stopel Verzekeringen in de functie adviseur bedrijven. Waar mijn passie voor dit vak vandaan komt? En wat mij triggert om dagelijks in de bres te springen voor mijn klanten? Ik ga het u in dit blog proberen te vertellen.

Een paar weken geleden sprak ik een oud collega van mij…

In mijn tijd bij Delta Lloyd, mijn vorige werkgever, was ik als ‘newbie’ op de afdeling Acceptatie Garage & Landbouwmechanisatiebedrijven aangewezen op de kennis en kunde van mijn collega’s. Onder andere van deze man die ik aan de lijn heb: de specialist garage en mechanisatie. Buitendienst. Al 35 jaar lang.

In verband met mijn werkzaamheden voor Stopel op het gebied van Garage, bel ik hem na ruim een jaar weer eens op. Hij neemt direct op met de opmerking: “Jij belt want je bent directeur geworden”. Ik lach en weet direct dat ik de juiste man aan de lijn heb. De commerciële tijger, de garagegoeroe. Hij wist echt alles van hetgeen hij verkocht.

Maar hij was ook de man met examenstress tot en met. Ik heb met deze 64-jarige man in de klas bij de WFT Experience gezeten, waar de frustratie zeer merkbaar was. Telkens lukte het hem niet. Tot een, laten we zeggen, paniekaanval tijdens het examen aan toe. Examens waren niet voor hem weggelegd, hij is de man van daden, uitspreken waar je achter staat. Hij is dezelfde man die het vanaf minuut 1 zag zitten in mij en hij heeft bij Stopel een goed woordje voor mij gedaan toen de afdeling bij Delta Lloyd werd opgeheven. Met succes!

Vanuit ambitie naar ongelofelijk resultaat

Intussen met pensioen, maar niet vrijwillig en dat steekt hem. Hij vertelt mij dat hij een jaar lang geen werk wilde of kon zien. Het kriebelde teveel. Daarna heeft hij voor een goede vriend die al jarenlang in het assurantie vak zit, toch nog ‘een jaartje wat gedaan’. Na wat aandringen van mijn kant meldde hij mij dat hij rustig aan heeft gedaan dat jaar en maar liefst 45 nieuwe bedrijven heeft binnen gehaald. Vijfenveertig!

Uniek was zijn praatje over het product. Hetzelfde praatje, dat wel. Maar het werkte altijd want het was waterdicht en eerlijk. Wat hij zei klopte. Geen nonsens, maar feiten. Dat leverde hem een gouden klantenbestand op waar hij de nodige en specialistische zorg aan besteedde. Dat ging ver, zelfs zo ver dat hij stad en land afreisde en als accountmanager van een verzekeraar de klanten zelfs vaker zag dan de tussenpersoon.

Voor mij is hij een voorbeeld

Niet alleen omwille van wat hierboven beschreven is. Nog meer om wat hij zei aan het einde van ons telefoongesprek. Nu hij met pensioen is, heeft hij tijd. De tijd neemt hij dan ook; om te genieten. Met zorg. Zorg voor zichzelf maar ook voor zijn vrouw en dochter. Met trots meldt hij mij: “Al die jaren heeft mijn vrouw mijn eten gekookt, mijn overhemden gewassen en gestreken toen ik continue onderweg was. Ik geef haar nu wat terug. Ik breng elke dag, ook doordeweeks, mijn vrouw ontbijt op bed.”

Dat is de zorg die hij ook aan zijn garageportefeuille besteedde. Zorgen met en voor elkaar staat hoog in zijn vaandel. Persoonlijk geloof ik dat ons vak nog niet zoveel veranderd is op dat vlak. Geef je klant af en toe eens ‘een ontbijtje op bed’. Je zal zien dat pro-activiteit wordt beloond!

Mark van Zomeren
Adviseur bedrijven

Meer artikelen

Contactformulier

Onderdeel van

Over ons

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag
08:30 tot 17:00 uur